Je kan ook zelf je geld terug vragen. Dit kost je elke vertraging wel meer tijd en moeite. Dat houdt in dat je niet bij ons hoeft in te loggen en dat het dus ook niks kost. Maar hoe doe je dat dan?

Stap 1: Vertraging controleren

De eerste stap is het controleren of je vertraging hebt en of deze geldig is. Het komt neer op het volgende:

  1. Heb je langer dan 30 minuten vertraging, dan geldt het halve tarief
  2. Heb je langer dan 60 minuten vertraging, dan geldt het volle tarief

Stap 2: Formulier invullen

Nu je zeker weet dat je vertraging geldig is, moet je het volgende formulier invullen:
https://www.ns.nl/formulieren/geld-terug-bij-vertraging.html.
Dit formulier is erg groot en ook niet zo snel. Het is wel belangrijk dat je alles 100% correct invult. Doe je dat niet, dan krijg je je geld niet terug.

Stap 3: Wachten

Nu moet je wachten tot de NS je aanvraag heeft goedgekeurd, dit duurt doorgaans niet langer dan een week.

Zelf doen vs. laten doen

Zoals je ziet kan je zelf je geld terugvragen. Het nadeel hiervan is dat het iedere keer veel tijd kost en de kans is ook groot dat je het een keer vergeet waardoor je op den duur best veel geld misloopt.

Wij maken het makkelijker. Voor onze dienst vragen wij een service fee van 20%. Wij claimen vanaf dat moment automatisch jouw geld terug en zo bespaar jij jezelf een hoop tijd en moeite. Log in op onze website met de inloggegevens van ov-chipkaart.nl of NS zakelijk en vul je gegevens in.

Begin nu