Bij een lange treinvertraging heb jij recht op geld. Hier moet je dan wel zelf om vragen én moeite voor doen. Voor NS zou het heel makkelijk zijn om automatische restitutie in hun systeem te activeren. Als je klanttevredenheid zo hoog in het vaandel hebt is dat natuurlijk wel een beetje krom.

In 2019 trof een grote storing op Station Eindhoven maar liefst 70.000 mensen. Slechts 4,3% vroeg hun geld terug. 


Bron: RTL nieuws

Bij een gemiddelde restitutie van €7,50 had de NS €502.500,- moeten uitkeren, mits iedereen een claim had ingediend. Dit is vanuit een zakelijk perspectief dus heel begrijpelijk. Maar als je kijkt naar klanttevredenheid is dit een gemiste kans.

De huidige manier van claimen heeft een paar voordelen voor de NS:
– Velen weten niet eens dat ze recht hebben op geld.
– Mensen vergeten te claimen.
– Het kost teveel moeite voor een relatief klein bedrag.

Hierdoor is de hoeveelheid geld dat NS dagelijks moet uitkeren aan vertragingen minimaal. Wij hebben grote bewondering voor de NS en wij helpen ze graag hun klantenservice nog verder te optimaliseren. Daarom hebben wij geld terugvragen geautomatiseerd, zodat jij er nooit meer naar om hoeft te kijken.

Doe je mee?

Ja, ik doe mee!